اصول خوردن و آشامیدن

اصول خوردن و آشامیدن
موضوع اصلی این مقاله در مورد عادات های غلط سه گانه «پرخوری»، «درهم‌خوری» و «روی هم‌خوری» است که از عوامل مهم در ایجاد یا تشدید بسیاری از بیماری های امروزی هستند. افرادی که مشکلات معده یا روده، مثل نفخ، ریفلاکس، یبوست، سوءهاضمه و... دارند، بیشتر از سایرین متوجه اثرات مضر این سه اقدام می شوند.
ادامه مطلب

آش فوری اونم فقط با سه تا ماده اولیه!

آش فوری اونم فقط با سه تا ماده اولیه!
در این ویدئو طرز تهیه یک آش فوری و بدون گوشت را به شما آموزش می‌دهم که هم خوشمزه است، و هم ویژه فصول گرم است. شما میتوانید از ماش، عدس یا جوی پوست کنده هم برای تهیه این آش استفاده کنید، ولی دیگر اسمش آش فوری نمی‌شود!
ادامه مطلب

آلرژی بهاره

آلرژی بهاره
وقتی هوا در بهار رو به گرمی می‌رود، مواد زائد بدن شما آرام آرام رقیق می‌شود و ممکن است با علایم مختلف بروز کند؛ مثلا بعضی‌ها دچار آبریزش بینی، عطسه، یا خارش سر و صورت می‌شوند؛ یا در بعضی افراد اگزمای پوستی با یا بدون خارش ظاهر می‌شود
ادامه مطلب

طرز تهیه شیرینی خرمایی مغزدار

طرز تهیه شیرینی خرمایی مغزدار
طبق درخواست شما، دنبال یک میان وعده سالم و مقوی گشتم و با کمی تغییر می‌خواهم به شما آموزش دهم. این میان وعده را در این ماه مبارک تهیه کرده و از مهمانان نوروزی تان با آن پذیرایی کنید. همچنین برای میان وعده کودکان دلبندتان هم مناسب است.
ادامه مطلب

طرز تهیه هلیم قرم زمستانه

طرز تهیه هلیم قرم زمستانه
من ایده این هلیم را از یک حریره مراکشی گرفتم. البته مقدار ادویه ها و گوجه آن را، کمتر از دستور اصلی استفاده کردم، و همانطور که در فیلم هم می‌بینید، مواد آن را میکس یا له نکردم. ولی اگه مایل باشید می‌توانید مثل هلیم، آن را بکوبید. نکته مهم این هلیم که من در نام‌گذاری هم به آن توجه کردم، مصرفش در فصل زمستان است. چون ما در زمستانِ سرد و تر، مجاز به مصرف بیشتر گوشت‌ها، یا مصرفِ کمی بیشترِ ادویه هستیم.
ادامه مطلب