بهترین روغن خوراکی در طب سنتی

بهترین روغن خوراکی در طب سنتی
روغن ها را می توان به دو نوع گیاهی و حیوانی تقسیم بندی کرد که هر کدام آنها از نظر داشتن اسید های چرب اشباع و غیر اشباع قابل تقسیم هستند. برای استفاده از انواع روغن ها نکاتی وجود دارد که ما را در انتخاب روغن مناسب برای استفاده های متنوع راهنمایی میکند. بخشی از این نکات مربوط به خود روغن و بخش دیگر مربوط به مصرف کننده میباشد.
ادامه مطلب

افزایش وزن در نوزادان و کودکان

افزایش وزن در نوزادان و کودکان
کی از نگرانی‌های همیشگی مادرها مخصوصا مامان اولی‌ها وزنگیری خوب بچه‌شان است. معمولا این نگرانی در فرزندان بعدی کمتر است. هروقت خواستید به‌طور چشمی، رشد بچه‌تان را با بچه هم‌سن خودش مقایسه کنید، به تفاوت وزن و هیکل خودتان با پدر و مادر آن کودک هم توجه کنید!
ادامه مطلب

دندان در آوردن شیرخواران

دندان در آوردن شیرخواران
طبق تجربیات خودم به عنوان مادر سه طفل، ‏دندون درآوردن بچه ها میتونه با علائمی مثل بی اشتهایی، آبریزش دهان، بی‌قراری، دست در دهان کردن، بدخوابی، تب مختصر، اسهال خفیف، درد لاله گوش و... خودش را نشان دهد. علایم بیشتر مثل تب بالای ۳۸ یا اسهال شدید معمولا علت دیگری دارند. و بعضی بچه‌ها هیچ علامتی ندارند (خوش به حال مادرانشان!)
ادامه مطلب

مقابله با آبله مرغان در کودکان

مقابله با آبله مرغان در کودکان
چه های شما هم در معرض بیماری آبله مرغان قرار گرفته اند؟ زمان بروز علایم آبله مرغان از ورود ویروس به بدن تا ظاهر شدن ضایعات پوستی (دوره کمون) بین ۱۰ تا ۲۱ روز است. و بیمار از ۱-۲ روز قبل از شروع بثورات پوستی تا هنگام دلمه بستن ضایعات (خشک شدن کامل) قادر به سرایت دادن عفونت می باشد.
ادامه مطلب