آلرژی بهاره

آلرژی بهاره امانتان را بریده؟!

می‌خواهید یک دمنوش معرفی کنم که حالتان را بهتر کند؟
ولی قبل از معرفی دمنوش، می‌دانستید دلیل اصلی آلرژی بهاره، انباشتگی بدن شما از مواد زائد است؟

 

 

وقتی هوا در بهار رو به گرمی می‌رود، مواد زائد بدن شما آرام آرام رقیق می‌شود و ممکن است با علایم مختلف بروز کند؛ مثلا بعضی‌ها دچار آبریزش بینی، عطسه، یا خارش سر و صورت می‌شوند؛ یا در بعضی افراد اگزمای پوستی با یا بدون خارش ظاهر می‌شود؛ یا بعضی دچار جوش یا دملهای بزرگ پوستی می‌شوند. پس اگر قبل از بهار، پاکسازی بدن، تحت نظر متخصص طب ایرانی داشته باشید، این علائمتان کمتر خواهد بود.
 
در مورد کسانی‌که دچار ‏نزله (خلط پشت حلق) "دائمی" هستند، با پاکسازی بدن و تقویت مغز بهتر می‌شوند، مخصوصا آنهایی که مشکلشان مزمن نباشد. ولی من همیشه به بیماران ساکن شهرهای بزرگ که درگیر آلودگی هوا یا گرد و غبار هستند، یا افرادیکه استرس دائمی دارند، می‌گویم که انتظار از بین رفتن کامل این علامت را نداشته باشند.

در این ویدئو، یک دمنوش ساده را برای درمان علامتی آلرژی بهاره به شما معرفی کردم. توجه کنید که در مورد مصرف تخم گشنیز در بارداری ملاحظه ای در کتب گیاهان دارویی ذکر نشده است. بنابراین خانم‌های باردار (بعد از ۱۴ هفته بارداری) در صورت علایم شدید آلرژی، که با دمنوش عناب به تنهایی جواب نگرفته اند، از تخم گشنیز استفاده کنند.
 

 


ضمنا افرادی که علایم حرارت واضح تر مانند شدت قرمزی، سوزش بینی، داغی و خارش سر و صورت را دارند، بهتر است بجای دمنوش، از خیسانده گیاهان با آب خنک استفاده کنند. مثلا گل پنیرک را در آب سرد ۱۰ دقیقه بخیسانید و پس از صاف کردن بنوشند، یا عناب را بصورت خیسانده میل کنند.

پ. ن. ۱: برای کاهش علایم آلرژی بهاره، از هر سه گلِ ختمی، پنیرک و بنفشه می‌توان استفاده کرد.

پ. ن. ۲: خیلی از شما عزیزان که اهل کرمان، سیستان، خراسان یا فارس هستید، احتمالا به گیاه پنیرک بنفش، ختمی می‌گویید. بنابراین برای این‌که این اشتباه پیش نیاید، ویدئوی دوم را در مورد تفاوت ظاهری گل ختمی و پنیرک برایتان گرفتم.

! پ. ن. ۳ و مهم: مصرف دمنوش یا خیسانده ختمی، پنیرک، یا بنفشه در بارداری (بجز ماه آخر بارداری) ممنوع است.

 

دکتر فاطمه مرادی
پزشک و متخصص طب ایرانی (MD_PhD)

شماره نظام پزشکی: 130247

کپی مطالب، با ذکر نویسنده و لینک سایت، اخلاقی و مجاز است.