طرز تهیه عصاره گوشت

 

 

 طرز تهیه عصاره گوشت


در پست عفونت‌های ویروسی پرسیدید که عصاره گوشت را چه‌طور درست کنید بهتر است؟ این هم خدمت شما:


۲-۳ قوطی کبریت از گوشت ماهيچه گوسفندی را نگینی خرد کنید و داخل یک شیشه مربا بریزید و درش را ببندید.
از قسمت‌های دیگر گوشت گوسفند، یا حتی گوشت‌های دیگر هم می‌توانید استفاده کنید، ولی بهترین گوشت، ماهيچه گوسفندی است.بیشتر افراد معمولا کمی پیاز و نمک به این گوشت‌ اضافه می‌کنند. ولی من جهت افزایش خواص درمانی، مواد دیگری را برای افزودن به آن، به شما معرفی خواهم کرد. سپس این شیشه را داخل یک قابلمه پر از آب سرد بگذارید طوری‌که تا نزدیک در شیشه داخل آب باشد.

در صورتی که وزن شیشه به‌صورتی باشد که در آب شناور است یک جسم سنگین روی در آن قرار دهید.

 بعد از به جوش آمدن آب، شعله را بسیار کم کنید و به مدت ۴-۶ ساعت به آرامی بجوشد. در نهایت، در ظرف را باز کنید، ‏تکه های گوشت را نیز فشار دهید تا همه عصاره آن‌ها خارج شود.‏حالا این عصاره کم حجم، اما پرخاصیت آماده است. بهتر است یکساعت قبل و بعد از خوردن عصاره گوشت، چیزی میل نکنید.
اگر راحت ترید، می‌توانید شیشه گوشت را روی سماور در حال جوش هم قرار دهید. البته روش عصاره گیری در قابلمه آب بهتر است.

 

 

 

 

 

افزودنی های عصاره گوشت
اگر دچار کم‌خونی هستید یا بعد از یک بیماری حاد، زایمان یا یک جراحی، دچار ضعف، خستگی زودرس یا کم حوصلگی شده اید، می‌توانید داخل شیشه، نوک قاشق زعفران و پودر هل و تکه کوچیکی چوب دارچین بریزید. همچنین استفاده از ۱-۲ قاشق غذاخوری از عرقیجاتی مثل عرق گل گاوزبان، نسترن، بیدمشک، بهارنارنج یا گلاب هم می‌تواند برایتان مفید باشد.
اگر ضعف بارداری دارید، مخصوصا اگر خونریزی یا علایم زایمان زودرس دارید، به جای موارد گفته شده، یکی دو قاشق از میوه به و سیب رنده شده یا آب به، سیب و همین‌طور گلاب بیفزایید.

پ. ن.: اگر جزو مادران پرمشغله یا چندفرزند هستید، ممکن است فرصت نکنید همیشه بدین روش، برای خودتان یا یکی از بیماران خانواده، عصاره گوشت را تهیه کنید. شما می‌توانید هنگام پخت خورش‌ها، چند ملاقه از آب‌‌ گوشت خورش را قبل از اضافه کردن سبزیجات، میل کنید. این آب گوشت، تا حدی می‌تواند جایگزین عصاره گوشت شود.

 

دکتر فاطمه مرادی
پزشک و متخصص طب ایرانی (MD_PhD)

شماره نظام پزشکی: 130247

کپی مطالب، با ذکر نویسنده و لینک سایت، اخلاقی و مجاز است.