طرز تهیه مسقطی انار

 

مواد مورد نیاز:

نشاسته گل (گندم) ۳ قاشق غذاخوری

آب 1 لیوان

آب انار 1.5 لیوان

شکر 3 تا 5 قاشق غذاخوری (بستگی به شیرینی آب انار داره)

گلاب ۴ قاشق غذاخوری

کره 30 گرم

 

مزاج این مسقطی بستگی به طعم آن دارد. اگر از آب انار ترش و شکر کم برای تهیه آن استفاده کنید، مزاجش سرد است؛ اگر ملس باشد، رو به معتدل؛ اگر به شیرینی بزند مایل به گرمی است. البته مواد دیگر تشکیل دهنده آن، یعنی نشاسته گندم و شکر، مزاج آن را به سمت اعتدال نزدیک تر می‌کند.

این ترکیب برای سرفه های تحریکی و گرم هم می‌تواند مناسب باشد.

اناری که خیلی ترش نباشد، از مقویات کبد و همچنین تولید کننده مواد صالح در بدن است. در حالی که انار ترش برای دفع حرارت و صفرا از بدن کاربرد دارد.

اما من این میان وعده را می‌خواهم به عنوان یک حافظ جنین در اوایل بارداری، به شما معرفی کنم. همچنین برای لکه بینی اوایل حاملگی هم مفید است. بدین منظور از آب انار شیرین یا نهایتا ملس استفاده کنید و حتما گلاب را هم اضافه کنید. اگر برای شیرین کردن آن هم از شیره انگور استفاده کنید، اثرات بهتری می‌گیرید؛ ولی قشنگی رنگ آن را از دست می‌دهید!

ترجیح من این است که قوام این مسقطی خیلی سفت نباشد، و مشابه قوام فرنی غلیظ شود. ولی در دوره خونریزی بارداری، بهتر است نشاسته آن را بیشتر بریزید. (حدود ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری) خانم‌های باردار حواستان باشد اگر با مصرف روزانه این دسر، دچار عوارضی مانند ریفلاکس یا یبوست شدید، آن را قطع کنید.

پ. ن. : مسقطی را معمولا به عنوان دسر می‌شناسیم. ولی لطفا فوری بعد از غذا نخورید، مخصوصا شما خانم باردار عزیز! بهتر است حدود 2 ساعت با غذای اصلی فاصله داشته باشد.