تعیین جنسیت قبل بارداری

من در کلینیک با پدر و مادرهای زیادی سر و کار دارم که قصد بارداری دارند و دوست دارند که جنسیت فرزند حاصل از بارداری آینده خود را انتخاب کنند.

 

 

آیا طب سنتی ایرانی، توصیه هایی برای پسر یا دختردار شدن شما دارد؟

قبل از این که یکسری توصیه ها را به آنها بدهم، همیشه این موارد را گوشزد می کنم:

1.    اگر می خواهید جنسیت جنین خود را با «احتمال» بسیار بالا (96 درصد) انتخاب کنید، باید به کلینیک های ناباروری مراجعه کنید تا با استفاده از IVF، باردار شوید. قطعا استفاده از این روش ها، هزینه بالا و عوارض خاص خود را برای شما خواهند داشت، و من به عنوان یک متخصص طب سنتی، موافق استفاده از این روش ها در یک زوج با باروری طبیعی نیستم.

2.    در این میان، روش‏‌های کم هزینه‌‏تر و کم عارضه‏‌تری مثلا با تغذیه یا توصیه های طب سنتی وجود دارد.
اما اگر بدن یا معده شما، با مواد غذایی توصیه شده، اذیت می شود، با یک پزشک متخصص طب ایرانی مشورت کنید؛ و
سلامتی بدن خود و حتی جنین خود را فدای تعیین جنسیت نکنید!

 

3.    مواردی که در ادامه گفته خواهد شد فقط «احتمال» تشکیل جنین دختر یا پسر را می افزاید، وگرنه که انتخاب و اراده این امر، همیشه با خداوند است. بنابراین توصیه من به همه مراجعه کنندگانم این است که توسل و توکل به قدرت مطلق پروردگار جهانیان، مخصوصا در مورد این درخواست، مهم ترین نقش را دارد.

 

 

لِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ يَهَبُ لِمَنْ يَشَاءُ إِنَاثًا وَيَهَبُ لِمَنْ يَشَاءُ الذُّكُورَ

﴿آیه ۴۹ سوره شوری﴾
مالكيت و حاكميت آسمانها و زمين از آن خداست. هر چه را بخواهد مي‏آفريند؛ و به هر كس اراده كند دختر مي‏بخشد، و به هر كس ‍ بخواهد پسر!

 


نقش تغذیه در تعیین جنسیت جنین
تغذیه، چون روشی ساده، کم هزینه و در دسترس برای تعیین جنسیت است، طرفداران زیادی دارد؛ اگرچه، یک روش تضمینی برای داشتن جنین پسر یا دختر نیست.
توصیه های زیر را باید هر دوی شما، پدر و مادر عزیز، رعایت کنید. ضمنا توصیه می کنم برای این روش، حدود سه ماه زمان بگذارید. ولی اگر نتوانستید، حداقل 40 روز آنها را رعایت کنید.


♀️ دختر می‌خواهید؟


دختردارشدن با توصیه‌ها و پرهیزهای غذایی طب ایرانی
•    از نمک کمتری در مواد غذایی خود استفاده کنید. همچنین مصرف خوراکی روغن های خود مانند روغن تازه، روغن بادام یا كنجد را محدود کنید. در عوض، چاشنی‌های ترشی مانند نارنج، لیمو، غوره، سرکه و سماق را در غذای خود بریزید.


•    مصرف لبنیات (شیر، ماست، دوغ، خامه، پنیر و کشک کم نمک) و همچنین تخم مرغ خود را بیشتر کنید. همچنین در غذای خود از حبوبات بیشتر، به خصوص عدس و باقالی استفاده کنید. اما در مصرف نخود و لوبياقرمز زیاده روی نکنید.


•    برای شما، خوردن غذاهای آبکی و آب پز، بیشتر توصیه می شوند. مثلا گوشت قرمزی که با استخوان پخته شده را میل کنید؛ و مصرف گوشت های سرخ شده توصیه نمی شود.


•    میوه و سبزیجات خود را بیشتر از این لیست انتخاب کنید:
انار ملس یا ترش، هلو، آناناس، گلابی، زیتون، خیار، کاهو، کدو، بادمجان، کرفس، گشنیز، لوبیاسبز، نخودسبز، تره فرنگی، شاهی، تربچه، فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی پخته.


•    از مصرف شیرینی‌ها، مواد قندی و مغزهای آجیلی با مزاج گرم (مخصوصا پسته، مويز سرخ و فندق) اجتناب کنید. ولی استفاده از سویا و تخمه کدو ایرادی ندارد. همچنین خوردن کاکائو برای دختردارشدن مناسب است.


•    همچنین شما نباید مواد غذایي گرم و خشکی مانند پياز، سير، تره، شوید، نعنا، هل، زعفران، دارچين و فلفل را زیاد مصرف کنید. مواد شيرينی مثل خرما، یا میوه هایی مانند انجير و انگور شيرين نیز جزو این دسته هستند.


•    از مصرف زیاد مواد غذایی حاوی گندم، شلغم، زرشک یا کاسنی و همچنین غذاهایی مانند كوفته، قليه نرگسي، حلوا و هلیم‌ دوری کنید.

 

دختردارشدن با توصیه‌های غیرغذایی طب ایرانی
•    هر دوی شما نیز در این چند ماه، به عکس یا چهره دختربچه ها بیشتر نگاه کنید، و هنگام نزدیکی جنسی، به جنین دختر فکر کنید.
•    و شما خانم عزیز، قبل از مقاربت، باید محیط واژن خود را اسیدی کنید. بدین منظور، می توانید ناحیه تناسلی خود را با یک لیوان آب مخلوط شده با یک قاشق مرباخوری سرکه سفید شستشو دهید.
•    همچنین هنگام رابطه جنسی، به سمت چپ متمایل باشید و پس از اتمام مقاربت، نیم ساعت به سمت چپ بخوابید.

 

 

♂️ پسر می‌خواهید؟


پسردارشدن با توصیه‌ها و پرهیزهای غذایی طب ایرانی
•    برعکس توصیه های دختردار شدن، شما باید مصرف مواد غذایي گرم و خشک مانند پياز، سير تازه و خشك، تره، شوید، نعنا، نخود، هل، دارچين، نمک، فلفل و زیره را بیشتر کنید. مثلا در غذای خود بیشتر از ادويه‌هاي گرم‌كننده (مانند مرزنجوش، زعفران، مصطكي، بذر كرفس، انيسون، بذر انجره، پیاز سرخ شده، شلغم، بذر نعنا) یا روغن كنجد، روغن بادام و روغن تازه استفاده کنید.


•    مصرف میوه هایی مانند خرما، انجير و انگور شيرين، یا مواد شيرينی مثل آب‌عسل یا شیره خرما برای شما توصیه می شود. در این میان، خوردن توت فرنگی، تمشک، زرشک و کاسنی، با وجود سرد بودن مزاج آنها، برای پسردار شدن مفید هستند.


•    برای پسردار شدن، گوشت‌های سرخ‌شده را بیشتر از گوشت آبپز نوش جان کنید. در بین گوشت ها، گوشت بره، ميش، آهو، گنجشك، بلدرچين و سار برای پسردار شدن توصیه می شوند. همچنین می توانید ماهي شور دريايي را همراه ادويه‌هايی مانند خردل، كرفس، نعنا و فلفل میل کنید.


•    در بین مغزهای آجیلی، مصرف پسته، مويز سرخ، فندق، گندم و نخودِ چرب‌شده‌ی تفت‌داده برای پسردار شدن مفیدند.


•    در وعده صبحانه خود از مرباهاي زردک، زنجبيل و شقاقل استفاده کنید.


•    همچنین مصرف غذاهایی مانند گوشت بره، برنج با شير، حلوا، كوفته، قليه نرگسي و زرده عسلی تخم مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانید. یا هلیم‌هایی حاوی گندم، برنج و لوبيا (به خصوص لوبياقرمز) برایتان توصیه می شود. همراه این هلیم‌ها، دارچين و فلفل نیز میل کنید.


•    هر دوی شما عزیزان، به شدت از پرخوری و پرنوشی خودداری کرده و مخصوصا مواد ترش مزه یا نوشیدنی‌های خنک را نخورید.


•    به طور کلی، برای پسردار شدن، مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه، غذاهاي سرد و تر، و همچنین مواد غذایی کلسیم دار مانند لبنیات را باید کاهش دهید. در این میان، پرهیز از خوردن كشك، پنیرها، خيار، گشنيز خشك و تر، كاهو، كدو، عدس، باقالي، سماق، انار ملس یا ترش اهمیت بیشتری دارد.

 

پسردارشدن با توصیه‌های غیرغذایی طب ایرانی
هر دوی شما در این چند ماه:
•    به پایین شکم، پشت و پهلوهای خود، روغن‌هاي گرمی مانند روغن زیتون بمالید.
•    به عکس یا چهره پسربچه ها بیشتر نگاه کنید، و هنگام رابطه جنسی، به جنین پسر فکر کنید.
•    بین رابطه های جنسی خود فاصله زیادی نیندازید. مخصوصا اگر ضعف نمی کنید، هفته ای 3-4 بار مقاربت داشته باشید.


و شما خانم عزیز:
•    قبل از مقاربت، باید محیط واژن خود را قلیایی کنید. بدین منظور، می توانید ناحیه تناسلی خود را با یک لیوان آب مخلوط شده با دو قاشق مرباخوری جوش شیرین شستشو دهید.
•    همچنین هنگام رابطه جنسی، به سمت راست متمایل باشید و پس از اتمام مقاربت، نیم ساعت به سمت راست بخوابید.

 

 

♂️♀️ توصیه آخر من به شما عزیزان
موارد گفته شده، برای داشتن جنین پسر یا دختر، قطعی نیست و خودتان را از نظر روانی، برای پذیرش فرزند با هر جنسیتی آماده کنید و بدانید که فرزند، چه دختر و چه پسر، هدیه ای از جانب خداوند عالم است.

 

دکتر فاطمه مرادی
پزشک و متخصص طب ایرانی (MD_PhD)

شماره نظام پزشکی: 130247

کپی مطالب، با ذکر نویسنده و لینک سایت، اخلاقی و مجاز است.